Мовлади Удугов: ФҲаёт тарзи учун уруш кетмоқда ...Ф

2007 йилнинг 28 ноябр куни http://www.kavkazcenter.com/ интернет саҳифасида шундай ном билан бир материал чоп қилинди. Материалнинг тўла интернет адреси: аhttp://www.kavkazcenter.com/russ/content/2007/11/28/54654.shtmlа

 

Материал kavkazcenter.com Мовлади Удугов билан суҳбати шаклида эълон қилинган. Шунинг учун интернет саҳифа Чеченистон Республикаси тузилишининг асосчиларидан бири М. Удуговнинг ҳаёти ҳақида қисқача маълумот ҳам эълон қилган. Биз, бу маълумотни ҳам ўқувчиларимиз учун фойдадан ҳоли бўлмас деган ниятда қуйида келтиришни лозим кўрдик.

Материалнинг муаллифи Мовлоди Удугов ҳақида қисқача маълумот: Мовлади УдуговЧеченистон республикасининг Герменчук қишлиоғида (9.02.1962) туғилди. У чеченларнинг Ширди тайпига мансубдир. М. Удугов 1986 йилдан бошлаб сиёсий фаолият билан шуғулланади. а1987Ц90 йилларда чеченларнинг илк миллий сиёсий гуруҳлар ва ташкилотларининг тузилишида фаол қатнашган кишидир. Чечен халқининг Умуммиллий қурултойини (съездини, 1990 й.) тайёрлаш қўмитасининг аъзоси ва котибиятининг бошлиғи бўлган. Чечен халқи Миллий Конгрессининг (ЧХМК) барча сессияларида котибиятга бошчилик қилади. ЧХМК Информацион қўмитасининг бошлиғи, ЧХМК раисининг, ундан кейин эса, Чеченистон Республикаси (Ичкария)(ЧРИ) президенти Жоҳар Дудаевнинг ишончли вакили ва сафдоши бўлганди. Ж.Дудаев, З. Яндарбиев, С-Х Абумуслимовлар билан бирга ЧРИ тузилишининг асосчилари ва идеологларидан бири ҳисобланади.

Ж.Дудаев ҳукуматида матбуот ва информатсия вазири бўлганди. Жоҳар Дудаевнинг буйруғи билан (1994 йил феврал) мансабига кўра бригада генерали унвони берилди. Зелимхон Яндарбиев ва Аслан Масхадов ҳукуматларида давлат сиёсати бўйича бош вазирнинг биринчи ўринбосари мансабида ишлади. Ичкария ва Доғистон халқларининг Конгресси(1998-99 йилларда Ичкария ва Доғистон мусулмонларининг Мажлисига алмаштирилган )ташкилотчиларидан бири бўлган. ЧРИ ва РФ ўртасида олиб борилган музукараларда давлат комиссиясининг бошлиғи бўлди. 1998 йили Москвада ЧРИ президенти Аслан Масхадов ва Борис Елтсин имзоланган ФТинчлик ҳақидаги шартнома ...Ф М. Удугов раҳбарлигида тайёрлаганди. 2002Ц2005 йиллардаа ЧРИ ИК ГКО-Маджлисул Шура ташқи қўмтиларидан бирининг бошлиғи,ЧРИ нашриёт ва информатсия вазири (2005-2006),ЧРИ Информатсия Миллий хизмати директори (2006-2007) вазифаларида ишлаб келади.

Амир Докка Умаров томонидан Кавказ Амирлиги эълон қилиниши муносабати билан Кавказ Сентер(КС) таҳририяти Чеченистон Республикаси Миллий маълумотлар Хизмати(ЧР ММХ) директори Мовлади Удуговга Кавказда бўлаётган сўнгги воқеаларни изоҳлаб бериш бўйича бир неча саволлар билан мурожаат қилди.

КС: Амир Докка Умаровнинг Кавказ Амирлиги тузилганини эълон қилганлиги ҳақида бундан бир неча ҳафта илгари дарак пайдо бўлди ва бу хабар ўзларини чечен давлати мустақиллиги тарафдорлари тарафида кўрсатишга уриниб келишаётган ва ҳозирда Овропада яшаб туришган чечен қочоқларининг айрим қисмлари орасида турилича қабул қилинди. аЖумладан ЧР Ташқи ишлар вазири ва унинг атрофидаги кишилар Докка Умаров ва сизнинг шанингизга қатор айблар билан баёнот ва чиқишлар қилишдилар. Бундан ташқари бу баёнот ва чиқишларда Кавказ Амирлиги эълон қилиниши масаласи сиз тарафдан ўртага қўйилганлиги ва Учечен халқининг душманлари билан тил бириктирилиб чечен давлатичилиги тугатилганлигиФ ҳақида тасдиқлар янграйди. Мана шу масалаларда сизнинг фикрингизни билмоқчи эдик?

Бисмиллоҳирраҳмонирраҳим. Оллоҳу таолога ҳамдлар бўлсинки, У бизни мусулмон этиб яратди ва энг тўғри йўлга бошқариб қўйди. Оллоҳдан бошқа иллоҳ йўқлигига ва Муҳаммад соллаллоҳу алейҳи ва саллам(с.а.в) Унинг бандаси ва Расулиа эканлигига шаҳодат қиламан.

Оллоҳ кимни тўғри йўлга бошқарган бўлса, уни ҳеч ким у йўлдан оғдира олмайди, кимни У йўлдан оғдирган бўлса, ҳеч ким буни ҳам тўғри йўлга бошқара олмайди. Ва бундан кейин ...

ЧР собиқ ташқи ишлар вазири ва унинг атрофидагилар нима деган, ҳозир нима сўзлаётган ёки бундан кейин нималар дейишадиган (нималардир қилишадиган) бўлсалар, уларнинг барчаси ҳеч қандай аҳамиятга эга эмас. У киши биринчидан мустақил одам эмас, иккинчидан, бошқа бир мамлкатда гаровга олинган киши сифатидаа ва аниқ кишилар ҳамда аниқ вазиятларга боғли шаклда яшайди. Бу ҳолни унинг ўзи ҳам яшириб ўтирмайди. Шунинг учун унинг сўзлари ва иши ҳеч қандай аҳамият касб этмайди.а

Бироқ масаланинг бошқа тарафи бор. Борди-ю, ЧР собиқ ташқи ишлар вазири ҳақида қалин папка тўла компромат (уни обрўсизлантириш ҳақида тўпланган салбий маълумотлар тўплами) бўлиб, уни бу билан қўрқитаётишган бўлсаларда ёки собиқ вазир ўзи тасдиқлаётганидек, ишончли демократ бўлса-да, сотқинлик ва қасам ёдга хиёнат учун жавобгарликни ҳеч ким ҳали бекор қилганича йўқ.

Кавказ Амирлигининг душманлари тарафидан аУайбловларФ деб аталаётганлари бемаъни ва уятсиз ёлғонлардан иборатдир. Далиллари бўлмаганда шахсга ҳужум қиладилар, фактлари(асослари) бўлмаганда эса, ахлат чаплай бошлайдилар.

Оғизларидан ҳақорат кўпиклари отилаётган ва мужоҳидларнинг раҳбарларига кўримсиз, қупол ҳужумларга ўтишаётган, шу билан бирга бу номуносиб ҳаракатларига Чеченистонга ҳам, чеченларнинг ўзларига ҳам, ҳатто мусулмонларга ҳам ҳеч қандай олақаси бўлмаган кишиларни жалб қилашётган бизнинг баъзи арбобларимизнинг шунчалар пасткашликларга тушиб қолишлари ўта ачинарлидир.

Бошқа тарафдан эса, ЧР собиқ ташқи ишлар вазири томонидан саҳналаштирилган жазаванинг сўзсиз ижобий жиҳатлари ҳам бор. Тўғрида ахир, бу жазава натижасида мужоҳидлар учун бутунлай ёд бўлган элементлар ўз кўринишларини тўла-тўкис ўртага чиқарди. Бунинг натижасида ҳозиргача ўзларининг Исломга, Шариатга нисбатан бўлган ҳақиқий совуқ ниятларини, мужоҳидларга ва амирларга нисбатан душманликларини Жиҳод ниқоби билан қоплаб юрган шахслар аниқланди.ааа ааа

Ҳамма нарса жойига тушди, ҳар ким ўзининг ҳақиқий ўрнини топишди, бу кишиларни ўзларини кўрсатишга мажбур қилган ва уларнинг чин башараларини очиб, ким кимлигини намойиш қилишда ЧР собиқ ташқи ишлар вазирининг хизмати оз эмас дейиш лозим. Бундай ҳолларда Фҳар бир ёмонликнинг ортидан яхшилик ҳам келадиФ деб айтилиши бежиз эмас дейиш керак бўлади.

Докка Умаровнинг Кавказ Амирлиги ҳақидаги баёнотига келсак, очиқ кўнгулдан афсус билан айтаманки, бундай тарихий ҳужжатнинг муаллифи мен эмасман. Бу баёнотнинг муаллифи бўлсам, буни ўзимга шараф деб билган бўлардим.

Менинг таклифларим ва фикларим бир мунча бошқачароқ тартиб ва даражада бўлган бўлса-да, уларнинг ҳам мақсади умумкавказ давлати қурилишидан иборат эди. Шу сабабли мен бизнинг Амиримизнинг баёнотини тўла қўллаб-қувватлайман ва унга қўшиламан.  

Биз ўтмиш авлодларимиз ҳамиша интилиб келишаётган Шариат легитимлиги тикланиши ҳамда Чеченистон ва Кавказ мусулмонларининг бирлашган Ислом давлати қурулишида баҳоли қудрат қатнашганлигимдан жуда хурсандман.

Чеченистон давлати эса, Шариат душманлари ёлғондакам айтишаётганларидек на фақат тугатилмаган, аксинча у ўзининг қадимдаги Шайх Мансур, Имом Шамил, Шайх Узун-Ҳожи замонларидаги юксак мақомини тиклади. а 

Чеченистон мустақиллиги туроғида бўлиниш содир бўлгани кўриниб турибди. Руссия оммавий матбуот воситалари(ОМВ) ЧР собиқ ташқи ишлар вазири Закаев ўзини Ичкариянинг Убош вазириФ деб эълон қилгани ҳақида хабарлар тарқатишди, шундай эмасми? Бунга қандай қарайсиз?а ааа 

Ўзини ҳатто рим папаси деб атайвериши ҳам мумкин, лекин бу билан масаланинг моҳияти ўзгармайди-ку, ахир. Бўлиниш, ажралиш ҳақида сўзлаш эса, тўғри эмас. Бундай дейиш ҳолатни нотўғри баҳолаш бўлади.

аАслида ҳеч қандай бўлиниш юз бергани йўқ. Фақат курашаётган Чеченистон ва Кавказ мусулмонларининг орасида ҳақиқий тозаланиш рўй берди. Яъни курашувчан Чеченистон ва Кавказ мусулмонлари, ўзларининг қатнашишлари билан тикланаётган ислом давлатчилигининг соф организмини заҳарлаётган ва мужоҳидлар қонини бузиб келаётган зарар келтирувчи исломга қарши элементлардан тозаланиш жараёни юз берди.

Бу бўлиниш эмас, бу танаси бошқани қабул қилмаслик, уни итариб юборишдир. Бу мусулмонларда ҳақиқий ва сўнгги босқинчилик асоратида бўлиш тафаккуридан, ёлғон қўрқувлардан қутилиш ва ғафлатдан уйғонишдир.

Ҳеч қачон мафкуравий бирлик бўлмаган жойда бўлиниш ҳақида гап ҳам бўлиши мумкин эмас. Мужоҳидлар ва жанговар мужоҳидларга қарши уларнинг душманлари қўллайдиган Уайбловчи аргументларниФ қўлловчиа Лондондаги исломга қарши гуруҳ орасида мафкуравий бирлик бўлиши моҳиятан мумкин эмас эди.а

Оврочеченлар (чечен миллий-демократларининг Лондон гуруҳи) ва Москвалик чечен мурдатлар гуруҳи моҳияти эътибори билан мафкуравий туғишганлар ҳисобланади. Уларнинг орасида зррача ҳам мавкуравий фарқ йўқ. Фақат уларнинг УраҳномаФлари турли хилдир (шу сабабдан ҳам улар ўзаро бир-бирларини ёқтирмайдилар). Уларнинг мафкуралари эса, айнан бир хил, яъни уларнинг ҳар иккаласи ҳам Исломга душман кўзи билан қарайди ва Шариатни чиндан ёқтиришмайдилар.

Лондонда ҳам, Москвада ҳам, истило этилган Жоҳарда ҳам у одамлар айнан бир хил нарсалар (УваҳҳобизмФ, УАл-ҚоидаФ, Ухалқаро терроризмФ ва бошқа шунга ўхшашлар) ҳақида, айни тилда ва айнан бир хил сўзлар билан сўзлашадилар. Улар эртами ёки кечроқ бир кун албатта бирлашиб кетишадилар. Бундай бирилашиш қандай асосларда содир бўлиши аҳамиятли эмас, чунки уларнинг (уларнинг хўжайинларининг ҳам) адушманлари битта, у ҳам бўлса, мужоҳидлар ва Ислом Давлатидир.

Шунинг учун ҳаммамиз биладиган, қодировчи мурдатлар, рус босқинчилари ва чечен халқи ўртасидагиа УдемустамлакачиларФ ва Уқутқарувчи буферФ дейилган саслар ҳеч бежиз эмас, ахир. Лондондан тарқалаётган бу саслар-сигналлар истило қилинган Чечеистонда жуда яхши эшитиб ва ўқиб олинаяпти. Буларни жўнаётганлар ҳам, уларни қабул қилиб олаётганлар ҳам бир-бирларини жуда яхши тушунишадилар.

Афтидан Кавказ Амирлигининг Лондонда ўтирган душманлари қўл қавиштириб ўтирмайдиган кўринади. Бунга нима дейсиз?аа  

Мен айтиб ўтдим. Улар мустақил кишилар эмас, бошқаларга боғли кишилардир. Шунинг учун уларнинг сўзлари ва қилган ишлари бирор аҳамиятга эга бўлолмайди. Нимани бажара олсалар, ўшаларни қилаверишсинлар. Биз ҳам нимага қодир бўлсак ўшани қилаверамиз, ишларимиз натижасининг ихтиёри Оллоҳу таолонинг қўлида, иншоОллоҳ. а

Кавказ Амирилигини эълон қилган Чеченистон раҳбариятининг бундай кескин қадам қўйишининг сабаби нимада деб ҳисоблайсиз?  Чеченистон аРеспубликасиа (Ичкария) истило шароитида бўлишига қарамасдан унинг мавжудлиги де-факто эди. Халқаро миқёсда ЧР(И) сиёсий юзи бор эди ва шунга кўра лойиҳалар тузилиб турилганди. Ҳеч бўлмаганда ЧР(И) Ғарб учун тушунарли бўлиб турганди, шундай эмасмиди, ахир?а

Ҳа, фақат исмигина қолганди, мазмуни эса, тўла ўзгариб бўлганди. Чеченистон Республикаси (Ичкария) номи билан аталадиган сиёсий ташкилотнинг ташқи шакли ва унинг ички реал моҳияти орасида жуда катта ажралиш вужудга келиб бўлди.

Давлат номли юкни, Ақида, Шариат, Ислом тушунчалари сиёсий ўйинларнинг усуллари эмас, балки ҳаётларининг мазмуни, моҳиятидан иборат бўлган мусулмон ёшларининг янги авлоди ўз устига олди. Улар, мана шу сўзларни реалликка айлантириш учун ҳар куни ўз ҳаётларини беришмоқдалар.

Жанг қилаётган Кавказ ҳаётидан мутлақо узоқда бутунлай бошқа муҳитда яшашаётганлар буларни тушуна олмайдилар, албатта.

Оврочечен демократлар, мужоҳидлар Кавказ Амирлигини эълон қилишиб, уларнинг тинч ва осойишта ҳаётини ва аУлегитимлигиниФ хавф остига тушириб қўйганларидан аўта хафа бўлишдилар. Шунинг учун улар ўзларининг мақомларини тиклаш учун ҳар қандай йўлга (масалан, УИскариянинг бош вазирини телефон ёрдамида овоз бериш йўли билан сайлашФнинг ўзи ҳам нимани билдирмайди, дейсиз), ҳатто бемаъни қадамлар қўйишга боришмоқдалар.

Саволингизнинг иккинчи қисмига келсак, бу етарли даражада кенг мавзу бўлиб, унга бир-иккита сўз билан жавоб бериб бўлмайди. Шу сабаб мен бу мавзуга кенгроқ изоҳ беришга уринаман. Шундай қилиб,

Давлат ҳақида 

Пайғамбаримиз Муҳаммад(соллаллоҳи алейҳи ва саллам) ҳадиси шарифларида (мазмунан), УХалифаликдан сўнгра меросхўрликка асосланган подшоҳлик даври келади, бу мустабидлик ва фитнага алмашади, ундан кейин такрор Халифалик даври бошланадиФ (Аҳмад), дейилади. аБу ҳадиси шариф, сайловларга асосланган демократик тузимлардан бошлаб, тоталитар режимларгача бўлган барча ҳозирги замон давлат қурилишлари Ц коммунистик, демократик, монархия, тоталитар, авторитар ва бошқа хил тизимлар фақатгина МУСТАБИД режимлар эканлигини кўрсатиш мақсадида келтирилди.

аДавлат, бирор аниқ ҳудуддаги ижтимоий-сиёсий ташкилотгина бўлиб, у энг аввал мавкуравий қурилмадир.

Ҳар қандай бир давлатнинг муҳим асос бўлувчи бошланиши диндир. Айнан ана ўша дин (мавкура) давлатнинг мустаҳкам асосини ташкил этади.

аШариат принсипи тасдиқлайдики, динлар кўп эмас, улар фақат иккитадир, яъни Ислом ва динсизлик-жаҳолиятдан иборатдир. Худди шунингдек, давлатларнинг турлари ҳам кўп эмас, буларнинг турлари ҳам иккита, уларнинг бири Оллоҳу таоло ҳокимиятига асосланади, бошқаси эса, Тағут (диктатурадан бошлаб демократиягача) ҳокимиятидир.

Булардан бошқа барча исмлар ва номланишлар оддийгина ҳақиқатни ниқоблашга қаратилгандир.

Сиёсат ҳақида

Бизнинг сиёсатимиз қандай бўлишини билиб олишимиз учун, биз мана бу муҳим масалада Ц сиёсатнинг асосида нима туришини билишда аниқ назарга эга бўлишимиз лозим бўлади.

Исталган бир сиёсатнинг, шунингдек давлатнинг ҳам асосида мафкура туради. Шундай экан, бизнинг сиёсатимиз асосида қандай мафкура туриши керак?

Агар бу асос Ислом бўладиган бўлса, бу бир назар-позитсия ва бир сиёсат бўлади. Агар бу асос бошқа бир нарса бўлса, бу назар-позитсия ва сиёсат истаганингиз бўлиши мумкин, бироқ Ислом эмас.

Бу икки назарнинг фарқи, бизнинг кимнинг ёрдамига, кимнинг маъқуллашига ва кимнинг илтифотига суяниб, кимнинг душманлигидан, жазоси ва ғазабидан қочишимиздан иборатдир.

Ана шу саволларга жавоб бериш эса, сиёсий докторинанинг асосий моҳиятини белгилайди.

Уруш бу муғамбирликдир, душманни алдашдир. Ҳа, бу тўғри таъриф. Бироқ мафкура масаласига бундай муғамбирликнинг ҳеч қандай алоқаси йўқ. Мафкурадаги муғамбирлик, бу ё тутуруқсизлик (бемаънилик) ёки олдиндан режалаштирилган сотқинликдир.

Мафкура масаласида муғамбирлик қилиш, унинг асосини емиришдир. Мафкура масаласида муғамбирлик қилиш, демак унинг моҳиятиниа алмаштиришдир. Оллоҳ берганини тухум қуймоқ билан чалкаштирмаслик керак.

Мафкурага нисбатан Ууруш бу муғамбирликдир, душманни алдашдирФ иборасини қўллаш мантиқсиз бўлиб, зиён келтирувчидир.

Фикримизнинг тасдиғи шаклида Пайғамбаримизга (с.а.в) қурашийлар тарафидан барча арабларнинг қироллигини ва йилда 364 кун Оллоҳу таолога ва бир кун уларнинг бутларига сииғинишларини сўраганлари ҳақидаги ҳадисни эслатиш кифоя деб биламан. Ўшанда бизнинг бугунги баъзи бир арбобларимиз мантиғига кўра, Пайғамбар (с.а.в) олдига жуда қулай, жазибадор таклиф қўйишгандилар.

Агар ана шу таклиф Пайғамбар (с.а.в) ўрнида бизнинг демократлардан бирига айтилганда эди, ўз қарорини ширин сўзлар ва қулоққа ёқувчи далиллар балан исботлаган бўлиб, ўша таклифни жон-дили билан қабул қилган бўларди деб ишонч билан айта оламан. Ҳа-да, бу жуда қулай келишувни қабул қилиб, қирол бўлиб олса, ўша йилда бир марта бўладиган бутга сиғинишни тугатиб юбориш мумкин-да, ахир.

Бироқ Оллоҳга шукрки, Пайғамбар (с.а.в) демократ эмас эди ва шунинг учун мафкура масаласида келишувларга ва ўйинларга ўрин йўқлигини намойиш қилиб, бундай УжазибадорФ таклифни қабул қилмади. Чунки Исломга мос бўлмаган бу алдовчи йўл сўзсиз мағлубиятга олиб келган бўларди.

Баъзибир бизнинг мухолифларимиз, УмуғамбирликФ қилишга далил сифатида Пайғамбаримиз Муҳаммаднинг (с.а.в) Худабийдаги мушриклар билан тузилган шартномада Оллоҳу таолонинг Расули (с.а.в) ўз исми ёнидан пайғамбарлик мақомини олиб қўйиб фақат Муҳаммад бин Абдуллоҳ шаклида имзо чекканлигини рўкач қилишадилар. Аммо бу тўғри далил бўлмай, янглишдир, Пайғамбар (с.а.в) ўша замон Мадинада Шариатни бекор қилмади ва УмуғамбирликФ йўли шаклида Ухалқаро араб ҳуқуқиниФ ҳам қабул қилмади.

Мафкура, ҳар қандай бир гуруҳнинг, у ташкилотми ёки давлатми ундан қатъи назар уларни бир-бирига боғловчи занжиридир. Ана шу занжир атрофига сиёсатдан бошлаб бутун инсонлар орасидаги муносабатларгача ҳаммаси бир тартибда тизиладилар.а а

Ҳайрон қоладигани шуки, мана 16 йилдан буён мутлақо натижасиз ва мағлубиятга маҳкум сиёсатимизга муғамбирона сўзлар ва ифодалар тузишиб қандайдир мантиқий асослар топишга уринамиз. Минглаб марта айни бир ерга тепа-тепа, агар биз бошқача йўлдан кетсак янада оғириқроқ бўлади деб такрор-такрор бир-биримизни қўрқитамиз.

16 йиллик натижасиз чечен УдипломатияФси, бизга тушунтирадики, қандайдир қўлга илинадиган дипломатик чўкма мавжуд, уни ташлаб кетмаслик лозим. Агар у ташлаб кетилса, дарҳол уни Руссия эгаллаб олади, оқибатда бизга янада зўр келади.

Билмадим, қайси чўкма ҳақида, қайси бир биз қатнашаётган вазият ҳақида сўз кетмоқда? Бирор халқаро ташкилотда чечен дипломатияси қатнашаяптими? АҚШ сенатида ёки БМТ бўлимида бизни ёқловчилар ҳақида гап кетаяптими? Балки бизнинг бошқа бирор бир ташкилот ёки тизимларда овозимиз ёки бирон бошқа кўринишимиз бордир?

Бизнинг дипломатиямизнинг энг олий ютуғи шу бўлдики, ПАСЕ сегарета чекиш ерида чечен вазири билан сўзлашдилар.а

Бизда бўлмаган нарсани биздан олиб қўйишлари ёки уни бошқа бириси эгаллаши мумкин эмас, ахир. Аммо ҳеч нарсамиз йўқ жойда ўзимизни доим бирон нарсаларга эга каби кўрсатишимиз (имитатсия қилиш) билан эса, ўзимиз ўзимизни янглиш кутиш вазиятига, олди берк кўчага ва оқибати мағлубиятга атушириб қўяпмиз. (Мағлубият вазияти ҳақида сўз кетганда, мен демократлар эмас, балки мусулмонларни, мужоҳидларни кўзда тутаяпман. Имитатсия бизнинг демократларимиз сиёсатининг моҳиятидир).

Бундан ташқари баъзи арбобларимиз Флегитимли бошпанаФдан ажраб қолиб, зарар кўришдан хавфсираяптилар. Агар сиёсатда муғамбирлик қилинмаса чечен УлегитмилигиФни йўқотиб қўйишдан хавфсирашларнинг илдизиниа мана шу ерда излаш керак кўринади. а

Ҳа айтингчи, ўша машҳур легитимлилик (ўзига яраша ўша Уқутлуғ сигирФ) нимада кўриниши керак? Ким бу мақом-тамғо билан бизни мукофотлаши лозим?

Биз ўз талабимиз ўзимизнинг ҳеч нарсага ярамаслигимизни ва ночорлигимизни намойиш қилишини тушунмасдан, 9 йил давомида Руссиядан бизни легитимли ва мустақил деб танишларини талаб қилдик. Агар биз ўзимиз ўз қўлимиз билан бизнинг озодмизми, йўқми, легитимлимизми йўқмилигимизни аниқлашни абировларга бериб қўйган бўлсак, яна қанақа мустақил давлат ҳақида сўз юритишимиз мумкин?

Жуда қизиқ вазият Ц биз легитимлигимизни тасдиқлашни ўз душманларимиздан сўраймиз. Бемаънилик, қаранг биз нима қиламиз? Олдиндан ўзимизни тўла қонли бўлмаган субъект ҳолига қўямиз, мустақил бўлмаган вазиятга тушамизда, ундан сўнгра ўз душманларимиздан бизни танишларини сўраймиз ва талаб қиламиз.

Биз ўзимизни ночор деб эълон қиламиз-да, ундан кейин яна бошқалар бизни ночор дейди деб хафа ҳам бўламиз. Биз ўзимизнинг мустақиллик ва озодликка бўлган қонуний ҳақимизни фақат бошқаларнинг қўлига берибгина қўймай, улардан бизни атанишларини сўраш билан ўша ҳақимизни ўз хоҳишимиз билан биздан олишларини сўраймиз.

Бир кофир устидан бошқа бирига шикоят қилиб, ундан бунисини қоралашни сўраш эса, яна баттароқ бемаъниликдир. Кофирларнинг ўзлари ораларида ҳам қарама-қаршиликлар ошиб-тошиб ётганлиги бошқа бир масала бўлиб, биз ўз сиёсатимизда буни ҳисобга олишимиз лозим бўлади, албатта.

Бироқ бу ерда қарашлар бутунлай бошқача бўлиши зарур. Бу ерда ўзни Урим папасидан ҳам руҳонийФроқ (Буш ва Браунни қўшиб ҳисоблаганидан ҳам ўтиб кетадиган демократ бўлиб)а кўрсатиш ҳисобига шикоятлар қилиш ва ғингшиба адолатга ва ёрдамга чақириқлар эмас, абалки ўз жойида муқим бўлмай ҳамиша ўзгариб турадиган сиёсий кўринишларни, маконни ва замонни ҳисобга оладиган реал манфаатларни кўзда тутиб иш юритиш лозим.

Мусулмонлар (уларнинг гуруҳлари, ташкилоти, давлати) сон жиҳатидан озчилик бўлишиб ва моддий имкониятлари етарли бўлмасалар-да, аслида улар кучлидирлар. Уларнинг бу кучи Ц Оллоҳу таолонинг дини Исломдир. Мана шуни аниқа сезиш ва тушуниб етиш сиёсий принсипни белгилайди. аБизнинг вазиятимизда эса, энг қулай усул кучни ва тадбиркорликни ишлатиш принсипидир. аКуч мафкурага (Исломга) суянади. Тадбиркорлик эса, бошқаларнинг манфаатларини ҳам адолатли ҳисобга олишдан иборатдир.

Биз учун Овропада, Ғарбда ёки Шарқда иттифоқчилар излашимиз шарт эмас. Биз манфаатларни излаб, уларни аниқлашимиз лозим.

Яширин Жиҳод ҳақида.

Бизнинг ғарблашган миллий-демократларимиз сиёсатда Ислом Давлати ҳақида лом-лим демасдан фақат бизнинг мустақиллик учун курашаётганимизни бўрттириб ва ғарб афгор оммасига тушунарли бўлган сўзларни қўллашимизга бизни даъват қиладилар.

Шундай қилиб, биз бир томондан Чеченистон ва Кавказ мусулмонларини Жиҳодга даъват қиламизда, бошқа тарафдан Фэҳтиёткорлик тадбирларини кўрамизФ ва иттифоқчилар топмоқчи бўлиб ғарбда Умуғамбирона сиёсатФ юргизмоқчи бўламиз.

Бу муғамбирона сиёсат, ҳар ҳолда ғарбликларни фақат эсипаст ва аҳмоқлардан иборат деб қараса керак. Ёки мужоҳидлар ўз милтиқларининг учидан нарисини кўролмайди деб ўйлайдилар шекилли.

Бироқ Амир Докка Умаров мужоҳидларнинг милтиқ отишдан бошқа нарсаларга ҳам қобилиятли эканлигини исбот қилди.

Бизнинг ғарблашган миллий-демократларимиз аввал мустақиллик ва ундан сўнгра Ислом Давлати дейишади. Чунки унинг асоси мустақилликдир деб билишадилар.

Бироқ Ўзбекистон ҳам мустақил давлат, Иордания ҳам ўзининг қироли ва Уқирол шариатиФ билан мустақил давлатдир. Аммо бу мустақил давлатда Исломни ўрганиш тақиқлаб қўйилиб, Рамазон ойида кечаси ишлайдиган клубларни очиб қўйди. Буларга ўхшаш яна ўнлаб Уислом мамлакатлариФ номига эга бўлган мамлакатлар ҳам ўзларини мустақил давлатлар ҳисоблайдилар.

Оддий ҳаётий тажриба кўрсатадики, уловингни қандай УэгарлаганФ бўлсанг ўшанга минасан. Нима қурган бўлсанг, ўшанда яшайсан. а

Жамол Абдул Носир, Миср мустақиллиги учун Уғалабадан сўнгра дарҳол Шариатни ўрнатамизФ деган ваъда билан Исломга суяниб ва мусулмон-қардошлар гуруҳи билан иттифоқда курашди. Мусулмонлар эса, иттифоқчиларни чўчитиб қўймаслик учун ҳозирча бу ҳақда гапиришнинг вақти эмас дейишдилар (мусулмон-қардошлар гуруҳи бир-бирларини Убизга бирлик лозимФлигига ишоништиришга уринишдилар).

Ғалабадан кейин ҳокимиятга келган Ж.А.Носир бир кечада 17 минг мусулмонларнинг фаол кишиларини қамоққа ташлади. Мана ўша воқеалардан буён 50 йил кечди. Вазият эса, ҳали ҳам заррача ўзгаргани йўқ. Мисрда ҳозир ҳам минглаб мусулмон-қардошлар гуруҳи аъзоларини қамамоқдалар, ҳатто демократик сайлов ўйинларига рози бўлишиб, уларда қатнашиб парламентга сайланганларни ҳам аяшаётганлари йўқ.

Бироқ мусулмон-қардошлар гуруҳининг ҳалигача ҳам УтўғриФ ва УдоноФларча сиёсат юргизаётганларини исбот қилишга уринишларини эса, тушуниб бўлмайди. Бу фақат ўзларининг ичида қолса ҳам майли эди. Улар ўзларининг бу УдоноФлигини бутун дунё мусулмонлари орасида, жумладан Чеченистон ва Кавказ мусулмонлари орасида ҳам қабул қилишларини талаб қиладилар.

Халифаликнинг қулаши муносабати билан кўчада қолган турклар қуролларини ташлаб уй-уйларига кетиб қолишганида, ёш турклар (камолчилар) қўлларида Қуръонни ушлаб, УМусулмонлар! Агар душман ғалаба қилса, мана бу қутлуғ Оллоҳнинг китобини биздан олиб қўйишадиФ дея ёлинишгандилар.а  

Ўшанда фақат оддий мусулмонларнинг ҳиссиётларига мурожаатгина юзага келган ўта нозик вазиятни ўнглаб қолганди. Ўшанда бутун туркия уйқудан уйғонгандек бўлганди. Ўшанда инсонларда Шариатни тиклашга ва Исломни ҳимоя қилишга бўлган шиддат, юз минглаб яланг оёқ фақат паншахалар ва болталар билан қуролланган мусулмон туркларни урушга отлантирганди. Ана ўша юз минглар тилларида Оллоҳнинг исми ва ўйларида Шариат билан Чанақ-Қалъада жон фидо қилгандилар.

Ғалабадан кейин ҳокимиятини кучлантирган Отатурк энг аввал нима иш қилди? У Шариатни тугатди, туркларнинг қўлидан Қуръонини олиб қўйди ва Азонни тақиқлади. а

Бундай ҳоллар мусулмон халқларининг янги тарихида жуда кўп топилади.

Бизнинг бугунги демократлар ҳам чечен мужоҳидларига айнан ўша сўзларни, яъни УМуғамбирироқ бўлиш лозим, ҳозир Ислом Давлати ва Шариат ҳақида сўзлашга эрта, иттифоқчиларни чўчитиш зарарли, биз яккаланиб қоламиз. Биз ҳам Ислом ва Шариат тарафдоримиз, аммо фақат буларни иттифоқчиларни ўз тарафимизга ағдириб, улара ёрдамида мустақилликка эришиб, тупроғимизни истилодан озод қилганимиздан кейин амалга оширамизФ ва шунга ўхшашларни сўзлашадилар. Буларнинг ҳаммаси эса, фақат ёлғонлардир. ааа

Бизнинг мустақиллигимиз учун курашда иттифоқчилар излаб топамиз, кейинчалик Ислом Давлати эълон қиламизда, ўша иттифоқчиларни энди ташлаб кетамиз деб ўйлаш фақат аҳмоқларгагина мўлжалланган бемаъниликдир.

Иттифоқдошлик аниқ мажбуриятларни ва жуда аниқ ҳаракатларни кўзда тутади. Шунинг учун ғарбли иттифоқдошлар бизнинг мустақиллик учун курашимизга қарашиб юборадиларда, ундан сўнгра бизнинг ислом Давлати УқуришимизгаФ қўл қавуштириб қараб турадилар деб ўйлаш, камида соддаликдир, катта ҳисобда эса, иккиюзламачилик ва олдиндан режалаштирилган ҳийладир.

Айнан мана ҳозир, айнан бизнинг мана шу вазиятимизда Убелни тўғри маҳкам боғлаш ва тўғри саф олмоқФ ўта муҳимдир. Айнан мана ҳозир асос тошни жойлаштириш керак эди. Бундай асос тош эса, Шариат бўлиши мумкин. Чунки ана шундай тош устида Москва, Страсбург ёки Вашингтон каби бошқарувчиларсиз ҳақиқий мустақил давлат қуриш мумкин бўлади. Акс ҳолда, яъни тилга олинган бошқарувчилар билан биргаликда биз ҳеч замон Ислом Давлати қура олмаймиз.аа  

Биз ўз ҳийлаларимиз билан ҳеч бир вақт ўзимиздан бошқани алдай олмаганмиз. Мафкурада икки хилликни ва қатъиятсизликни намойиш қилиш билан биз ички чигаллик ва чалкашликларга (мусулмонларнинг жанговар қисми орасида) шак-шубҳасиз шароит яратдик.а аа 

Мафкуравий девор ичида узоқ ўтириб қолиш мумкин эмасди.

Биз Чеченистон ва Кавказнинг ёшларига суянамиз. Бизнинг сиёсатимиздаги энг бош аҳамиятли масала мана шу ёшлар масаласидир, чунки бу бугунги курашимизда бизни ушлаб турган ягона суянчдир.

Фақат Ислом, фақат Жиҳод бизни бугунгача оёқда ушлаб турибди, агар биз Уҳийлавий сиёсатФ ўйини қила бошласак, ўзимиз ўтирган шохни танасидан қирқаётган бўламиз.

Бизга Овропадаги сафсаталар ва Фдипломатия тилиФ ва биз яшаётган бетамиз дунёни ҳисобга олиш ҳақидаги ақлли тафаккурлар эмас, балки аҳозироқ савашишга тайёр турган кишилар керак.

Майли дунё бетамиз бўлаверсин. Бу дунёнинг иши. Биз эса, хаёлларга берилмасдан, бу бетамиз дунёнинг бетамизлик кўрсаткичига айланиб қолмаслигимиз лозим.

Чечен Давлатининг қурилиши Кавказда юзага келган янги ўзгарган вазиятга тизимий ҳам, мафкуравий ҳам жавоб беролмай қолгани жуда очиқ сезилиб қолди. Шунинг билан бирга бу қурилиш Исломга ва ҳақиқий Шариат легитимлигига қарама-қарши кела бошлади. Бу вазият эса, Кавказ мужоҳидларининг фақат бир бутунлигига эмас, балки Чечен Давлатининг бирлигига ҳам реал хавф сола бошлади.

Ана шунинг учун ҳам охир оқибатда давлатимиз ва сиёсатимизда аниқ кескин бир йўлни танлаш талаби пайдо бўлди.

Ниҳоят бугун бизнинг олдимизда қайси тарафга Ц Страсбург тарафгами ёки Маккаи мукаррама тарафга эгилишни танлаш кўндаланг бўлди.

Буни эса, сиёсатдаги виртуал ўйинлар ўзига жалб этган ва давлатнинг бугунги ташқи кўриниш шакли қаноатлантирадиган Шариатнинг (Кавказ Амирлигининг) душманлари тушунишни исмайдилар. Улар Чеченистон ва Кавказ мусулмонлари УИчкариянинг демократик келажагиФ учун Умиллий-озодликФ курашида жон фидо қилишларини истайдилар, мужоҳидларнинг Оллоҳу таоло йўлида ўлишни исташларини эса, иғво ва ФСБ фитнаси деб баҳолайдилар.

Ўзига тартиш ва далиллар

Бизнинг кўпгина билимдонларимиз ва сиёсий етишган арбобларимиз тез-тез яҳудийларни мисол келтиришадилар (қаранг бу Умитти ИсроилФ бутун дунёнинг қулоғини ушлаб турибди, дейдилар-да) ва улардан ибрат олишни тавсия қилишади. Ёки Ужуда яхши ютуқларга эришишганФ ғарб мамлакатлари ва халқларидан ибрат олишга чақиришадилар. Қаранг, бу сўзларни кўпинча ўзларини мусулмон ҳисоблаганлар ва намоз ўқишганларида (бир суткада 17 марта) Фотиҳа сурасини такрорлаб Оллоҳу таолодан,а УҲамду сано бутун оламлар хожаси, меҳрибон ва раҳмли, жазо (қиёмат) кунининг эгаси Ц подшоҳи Оллоҳ учундир. Сенгагина ибодат қиламиз ва Сендангина мадад сўраймиз. Бизларни ғазабга дучор бўлмаган (яҳудийларга эмас) ва ҳақ йўлдан тоймаган зотларга (христианларга эмас) инъом қилган йўлинг бўлмиш Ц Тўғри йўлга йўллагайсан!Ф дея илтижо қиладиганлар сўзламоқдалар*. аа 

Кўринг, бизга Оллоҳ қаҳри остида бўлганлар ва адашиб уларга эргашганлардан ибрат олишни маслаҳат берадилар ва Москва билан курашда ёрдам ва қўллашларига эга бўлиш мақсадида шуларга суянишни ва уларнинг биз ҳақимиздаги тасаввурларига мос сиёсат юритишни таклиф қилишадилар.

Масала, Ғарб билан барча алоқаларни тўхтатиш (бизнинг арбобларимиздан бири айтганидек уларга пуф дейиш) ҳақида эмас, бутун дунёга (баъзи бир бизнинг демократларимиз фикрлашича) уруш эълон қилишда ҳам эмас, ахир. Масала, бу дунёга, жумладан ғарб дунёсига ҳам абизнинг қарашларимизни тубдан ўзгартиришдадир. Яъни сўз, халқ руҳини сунъий равишда (мана ҳозир бизни кўришади ва ниҳоят бизга ачинишади ва ҳимоя қилишга ўтишади) кўтариш каби халқни доимий алдашдек зарарли амалиётни ўзгартириш ҳақида кетмоқда. ааа

Бу зарарли амалиёт бизни фақат обрўйсизлантириш бўлса майли эди, бунга чидаса бўларди, бу қаршилик кўрсатиш руҳини тушириб, ўз кучига ишонмасликни келтириб чиқаради, кишилардан инсонпарварлик ёрдамига суянадиган доимий қочоқлар яратади.

Биз бутун дунёга уруш эълон қилишга чақирмаймиз (бизга қарши уруш эса қачонлардан буён давом этмоқда). Биз бу дунёнинг Шариат белгилаб берган ўрнини аниқлаб олишга чақирамиз ва бу дунёда исломий илдизлардан ажралиб, хаёлларгагина ағарқ бўлиб яшамай, Шариат талабига мос яшашни таклиф қиламиз.

Биз Исломга қарши уруш олиб бораётганларнинг мафкуравий паноғига киришга уринишимиз билан истар истамас аниқ бир ўринни (позицияни) аэгаллаган бўлиб қоламиз. Тўғрироғи, ўз ўринимизга эга бўлмай, бегона ўринни қабул қилиб, у бегона (исломга қарши) ўринни Чеченистон (Чечен ва Кавказ мусулмонлари) учун фойдали ва мажбурий шаклда кўрсатишга ҳаракат қиламиз.а а

Ҳеч ўйлаб ҳам ўтирмай ва сўзсиз исломга қарши мафкуравий далиларни ўзимизникидек қабул қилиб оламизда ва уларнинг дилалиларини бемалол қўллайверамиз. Шу билан бирга буни бизнинг Уақлли сиёсатимизФ деб ҳаммани ишонтирмоқчи бўламиз.

Исломга қарши пропаганда нимани УтерроризмФ деб атаса ва аниқласа, уларнинг барчасини биз ҳам қабул қиламиз ва ўзимизда таржима этамиз ҳамда тўти қушлар каби ўша далиларни такрорлаймиз ава шу билан бирга уялибгина Уислом Ц бу дунёвий динФ деб ўзимизни ёқлашга ҳам уриниб қўямиз.

Бироқ Ислом ўзи ҳақида ўзи гувоҳлик бериб, ўзининг қобилиятини ўзи исбот қила олади. У бир вақтнинг ўзида ҳам далил, ҳам бошқаларни ўзига тортувчи бир кучдир.

Ислом ҳақиқатан бир ҳолдагина, яъни унинг Шариати ҳокимиятда тургандагина дунё дини бўлади.

Ислом лидерларининг муаммолари.

Ҳокимият, лидерлар, сиёсат у ёки бу воқеаларни тушунтириб, уларни баҳолайди. Чунки бундай баҳолар ва тушунтиришлар эса, кишилар оммаси учун ўзига хос йўл кўрсатувчи(маёқ) вазифасини ўтайди.

Шунинг учун давлат раҳбарларининг, ҳокимият вакилларининг, сиёсат одамларининг ишларини қўя туринг, ҳатто уларнинг ҳар бир сўзи ҳам изсиз қолмайди ва у сўзларни сўзлаганлар, омма орасидаги очиқ фаолият, ижтимоий фикрни шакллантириш ва мустаҳкамлашнинг, сиёсий назарни ва айниқса сиёсатни ифодалашнинг асосий шаклларидан бири ҳисобланишини жуда яхши биладилар. а

Шу сабабдан ҳам биз бир нарса ҳақида сўзлаймизда, бироқ бошқа нарсани тушунамиз деб ўйлайдиган бўлсак, бу принсипиал ўринсиздир, бу зарарли, ёлғон ва жуда хавфли ҳам бўлади.

Сиёсатни ифодалайдиган иборалар ҳеч қачон изсиз қолмайди.

Амалда кўпчилик исломий ҳаракатлар, мамлакатлар, лидерлар, сиёсат одамлари кофирлар тарафидан белгилаб қўйилган координат системасида фикрлайдилар. Кофирлар ўзларининг ана шу системаси доирасида ҳатто ўта ақлли ва тамоман бўшатилиб қўйилган УтеррористФларни ҳам назорат қилиб, уларни бошқарадилар. Бу система доирасида мусулмонлар ҳеч қандай бир кучни ифодаламайдилар. Фақат ўша координат системасидан чиқиш йўли билан мусулмонларнинг иродаси боғлаб қўйилган занжирни узиб юбориш мумкин бўлади. Фақат ана ўша система доирасидан ташқаридагина ижтимоий фикрга ёки кофирларнинг меҳрибончилигига суянмай, Оллоҳу таолога суяниб, ўзингизнинг шариат системангизни таклиф қилишингиз ва шариат қоидаси бўйича ҳаракат қилишингиз мумкин.

Масалан, УрадикалФ ҲАМАС, УИсроил мудофаа вазирининг истеъфога кетишиФни биз уни мажбур қилдик ва бу фаластин қаршилик ҳаракатининг сезиларли ютуғи деб ҳисоблайди. а

Биундай бемаъни зеҳниятни мусулмонлар қандай қабул қилиши мумкин? Буни тушунмовчилик ёки ўзини алдаш деб қабул қилсинми? Бу ерда иккаласи ҳам бирлашиб кетганга ўхшайди.

Мусулмонлар (тўғрироғи кўпчилик мусулмон лидерлари) Шариатга суяниш ва сиёсатга реал исломий мазмун бериш ўрнига, Ислом ақийдасига ва дунё қарашига ёд бўлган сиёсатнинг ўйинларига берилиб қолганлар.

Бир сионистнинг ўрнига бошқаси, балки олдингисидан янада баттарроғи, шафқатсизроғи ва маккорроғи келишидан хурсанд бўлиш ўрнига, истило этилган Фаластиндаги ҳолат ўзгаришсиз қолиб тургани ҳолда, мусулмонлар, нима учун ўз вазифасини уддалай олмаган бир сионистнинг навбатдаги ўрин алмашини қандайдир ютуқ сифатида қабул қилаётганлигини тушуниш дуруст бўларди.

Мана Сомалини олинг, мана бу сизга ҳаври совумаган мисол. Ҳақиқий исломий халқ қўзғолонининг ютуқларини мустаҳкамлаш ва дўсатдан АҚШ паноғига ўтиб олиб, Умуваққат легитимли ҳукуматФ номини олган ахлоқсиз ўғрилар тўдасини куртаклигида эзиб ташлаш ўрнига Ислом Маҳкамалари Иттифоқи сиёсат билан шуғуллана бошлашди. Ҳатто ўша ўзларини Умуваққат легитимли ҳукуматФ деб атайдиган тўда билан музокаралар бошлаб юборишди (бу музокараларда ҳатто тўда ўзини Умуваққат легитимли ҳукуматФ деб аташига норозилик ҳам билдирмади), қандайдир Фмиллий бирлик ҳукуматиФ тузиш ҳақида ҳам гаплар бўлди. Бу билан улар ғарбни ва Эфиопиянинг кўнглини оламиз ва уруш қилишдан қутилиш мумкин бўлади деб ўйлашдилар.а

Америкаликларнинг олдиндан тайёрлаб қўйган ва синовдан яхши ўтган Ал-Қоида билан алоқадорликда УайблашФларини Сомалининг Ислом ҳокимияти Шариат учун курашга чиққан дунёдаги ҳар бир мусулмон билан яқиндан алоқада бўлади каби оддийгина бир баёнот билан бекорга чиқариб ташлаш ўрнига Ислом Маҳкамалари Иттифоқи дунёни гувоҳликка чақириб, ўзларининг Ал-Қоида билан алоқаси йўқлигини оқлай бошлашга тушиб қолдилар.

ааАфсуслар бўлсинки, биз, Ислом учун мусулмонларнинг жуда катта кучу-қуввати ва ўз ҳаётларини фидо қилиши оқибатида қўлга киритилган оддий кишиларнинг ютуқлари, стереотиплар ва ёлғон қўрқувлар таъсирида бўлган кўпчилик ислом ледирларининг бефарқлиги оқибатида йўққа чақирилаётганининг гувоҳи бўлиб турибмиз.

Мусулмон Лидерларининг муаммоси (ва кўпчилик жамоатларнинг ҳам), уларнинг ўз душманларига ўхшашга уриниб, сиёсат билан уралашиб қолишганларидир. Улар, мусулмонларнинг ўзаро бир-бирларига ёрдам қилишларини тақозо қиладиган сунна ва Шариат талабларига риоя қилмай, мусулмонларга душман бўлган мамлакат ва кучлар билан иттифоқда бўлишни оқлашга қаратилган турли хил сабаблар ахтарадилар.

Мана масалан, Фаластиннинг ледирлари Руссия билан қардошлашадилар, руслар эса, Чеченистонда мусулмон чеченларни қириб юбораётганига қарамай, чеченлар ҳақида оғиз ҳам очмайди. Нега? Ҳа, АҚШ қарши тура билиш учун шундай қилиш керак бўлаётганмиш.

Кўпгина мусулмон арбоблари АҚШ Ироқни истило қилишига қарши чиқишадилар, америка истилосини лаънатлайдилар, фаластинликларнинг, ироқликларнинг қаршилик кўрсатиш ҳақларини ҳимоя қилишадилар, аммо Чеченистон ҳақида жим туришни афзал кўрадилар. Бу ерда ҳам ўшанақа тушунтириш, яъни Руссияни АҚШ қарши мувозанатда тутиш лозиммиш.а аа 

Худди шунақа баҳоналарни бизнинг Уреал сиёсатФдаги кишиларимиз ҳам қўлланадилар. Масалан, ироқ мужоҳидларини қўлламаслик лозим, толибларга хайрхоҳлик билдирмаслик керак, чунки Ғарб Руссияга қарши турибди, биз эса, ғарбга нисбатан хайрхоҳ бўлишимиз керак дейишади.

Бизни қаердаги оқибатлар билан қўрқитиб, бизга ҳамиша Уумумий қоидаФ бўйича давом қилишни тавсия қилишади. Акс ҳолда биз зарарга тушиб қолармишмиз. Бу эса, янглиш, нотўғри қўрқитишдир. а

УКим Оллоҳга таваккул қилса, бас (Оллоҳнинг) Ўзи унга етарлидирФ (Толоқ сураси, 3).  аа

 Қуръони каримдан келтирилган бу оят кўрсатаяптики, биз кишилардан эмас, Оллоҳу таолодан қўрқишимиз лозим. Шунинг учун биз, кишиларининг кўриниб турган кучи ва қувватидан қўрққанларнинг фикрига кўра эмас, аксинча Шариатга бўйсунушни ва Унинг кўрсатган йўлидан юришни буюрган Оллоҳу таолодан қўрқишимиз лозим бўлади. аа

Бу далил Сунна, Қуръони карим ва Шариат ҳақиқат ҳисобланадиган иймонли кишига, исломий категориялар билан фикрловчи мусулмонга мўлжаллангандир. Бу далил, дунё қараши Уреал сиёсатФнинг аргументлари билан Усезилиши Ф асосида шаклланадиган категорияда бўлган ва Оллоҳ ҳаётдан ташқарида ҳисобланадиганларга тўғри келмайди. Бундай кишилар тушунчасига кўра, биз келтирган далил (аргумент), УақлсизликФ, УбилимсизликФ ёки Учечен халқининг генофондини тугатаётган Путинга ёрдамФ бўладиган УиғвогарликФ бўлади.

Бундай кишилар учун элнинг генофондини Оллоҳу таоло эмас, балки айнан мана шу Путин бошқаради.а

Пайғамбаримизни (с.а.в) душманнинг қуввати билан қўрқитишганларида, у доим УБиз учун Оллоҳнинг Ўзи кифоя, У раҳномаларнинг энг яхшисидир. ...Ф дея жавоб берарди.

Бошқа бир ҳадисида Пайғамбар (с.а.в) мазмунан, ФАгар Оллоҳу таоло бирор ёмонликни сенга раво кўрмаган бўлса-да, бироқ барча одамлар ва жинлар йиғилишиб, сенга у ёмонликни қилишни истасалар, бунинг уддасидан чиқолмаслар. Худди шундай Оллоҳу таоло бирор яхшиликни сенга раво кўрмаган бўлса-да, уни сенга бутун инсу-жинс истасада, унинг уддасидан чиқолмасларФ дейилади.

Халқаро ёрдам ҳақида.

Ғарбий пропаганда ва чеченлардан чиқишиб ғарблашган арбоблар, Шаҳидларнинг ҳаракатилари оқибатида Ғарбнинг ва жаҳон жамоатчилигининг кўмагидан маҳрум қолаётганлигимизни тинмасдан такрорлашни ёқтирадилар. Ўз вақтида шайх Абдул-Ҳалим даврида Басаев (иккаласи ҳам шаҳиддирлар, иншоОллоҳ) бош вазирнинг биринчи ўринбосари этиб тайинланган замонда бу ҳол кўриниб қолганмиш. Улар айниқса Беслан ва Норд-Ост мавзусини ҳозиргача ғажиб келадилар.

Ўзлари мужоҳидларнинг вакиллари ҳисобланиб келишаётган бизнинг демократларимиз, уларнинг ўзларини Уэкстремистик ҳаракатларФда бугунга қадар айблаб келишади ва шундай қилишда давом этмоқдалар.

Борди-ю биз бунинг устига Ислом Давлатини эълон қилиб юборсак, у-ҳу унда тамом бўлди, уларнинг фикрича биз Ухалқаро терроризм контекстигаФ қўшилиб қоламиз.ааа аа 

Бироқ буниси мутлақо икки юзламачиликдир. Чунки Ғарб ва Ухалқаро ҳамжамоатчиликФ деб аталувчи уюшма бу қўшиқни Чеченистон ўз давлатчилигини ўрнатган 1991 йилдан буён куйлаб келмоқда.

Айтингчи, аҒарб ва Ухалқаро ҳамжамоатчиликФнинг Чеченистонни танишига 1994 йилгача ким ва нима тўсқинлик қилганди?

Бу жамоатчиликнинг 1994Ц1996 йиллардаги урушни маблағ билан таъминлашига  ким тўсиқлик қилганди?

Шу жамоатчилик назорати остида Чеченистон Республикасининг (Искария) президиентини сайлаш сайловлари ўтказилганди. Шундай экан бу жамоатчиликка чечен халқининг мустақилликка ҳақини танишда ким ҳалақит берганди?

2001 йилда АҚШ Ухалқаро терроризмФ билан курашаяпти, шу сабабдан у Кремлнинг ёрдамига муҳтож каби расмий фикрлар ўртага чиққунича Чеченистонда содир бўлаётган генотсидни тугатишда бу жамоатчиликка ким қаршилик қилганди?а

Норд-Ост ва Беслан воқеаларигача Чеченистондаги генотсидни тўхтатишда бу жамоатчиликка ким тўсқинлик қилганди?   а

Ғарбнинг бевосита қатнашиши натижасида шаклланиб, мутлақо демократик усулда сайланган Чеченистон ҳукуматига молявий, сиёсий ва ҳарбий ёрдам беришга ким тўсиқ бўлганди? а 

Бугун эса, Ғарбга ва Ухалқаро ҳамжамоатчиликФка содиқ бўлган ва оқибатда улар тарафидан алданиб қолган кишилардан на ҳимоя, на умид ҳам бермаётган идиаллар учун рус ракеталари тагида жон беришни талаб қилиш энг камида адолатсиз бўлади, ахир.

Шунинг учун Норд-Ост ва Беслана воқеалари, мустақиллик учун курашаётган ччеченларнинг ўтиб кетаётган авлодининг Москвани музокараларга тортишга қаратилган ва вазиятга аралашиши учун Ғарбга имконият яратишнинг охирги ноилож уринишларидан иборат бўлганди.а аа

Ғарб эса, Руссияга хушомад қилиб, мужоҳидларнинг ўзларини қоралади, Кремл музокаралардан кўра, ўз фуқаросини намойишкорона қириб ташлашни афзал кўрди. Бу Кремл учун жуда дуруст бўлгани йўқ, албатта.а

УХалқаро жамоатчиликФ аталмиш жамият Руссия тарафда ўйнаб турибди. Машҳурлиги билан ном чиқарган Ухалқаро ҳуқуқФ эса, Москва қўлига чечен халқини ўлдириш ҳақини берадиган патта бериб қўйди. Бу жуда ҳам равшан бўлганлигидан буни кўрмасликнинг имкони йўқ.

Мана шулардан кейин ҳам бизнинг демократларимиз Фхалқаро ҳуқуқФ доирасида бўлишимизни талаб қилишга журъат қилса бўлаверадими?

Овропада Хавфсиз ва Ҳамкорлик Ташкилоти (ОХҲТ), БМТ, Овропа Иттифоқи (ОИ) ва шунга ўхшаш ташкилоларнинг Чеченистонда истилочилар режими (қўғирчоқ режимнинг адлиявий-ҳуқуқий асоси шакланишида ёрдамлашишлари) легаллашишида қатнашаётганлари де-факто ва де-юре дир.

 

Бу ташкилотлар чеченларнинг Қуролли кучларини ва Кавказ фронтини қоралаб келди ва шундай қилишмоқдалар.

Улар, ўзларининг (Ғарбнинг) гарантияси ва назорати остида чечен халқи тарафидан сайланган президент Масхадовнинг ўлдирилишини дипломатик жимлик (одадий бир-иккита дипломатик танбеҳларни айтмасак) билан ўтказиб юборишди.

Улар (ва улар билан бирга бизнинг севимли ҳуқуқ ҳимоячиларимиз) ҳарбий амир ва Чеченистон Республикаси (Ичкария) вице-президенти Шамил Басаевнингг ҳалок бўлишидан очиқчасига қувонч ва қаноатланиш туйдилар. аа

Улар, Яндарбиев ва унинг 13 ёшли ўғлига қарши уюштирилган террористик ҳаракати учун Путиннинг елкасини дўстона сийпаб қўйдилар.а

Улар, Чеченистондаги генотсид учун Руссияни қоралашдан бутунлай воз кечишди.

Улар, Чеченистонни босиб олиши учун Руссияни сиёсий ва маблағ жиҳатдан қўллаб-қувватламоқдалар.а аа 

У ташкилотлар, мана 16 йилдирки, ўзларининг иш жадвали бўйича ўтказиладиган мажлисларида чечен халқининг генотсидини эмас, балки Чечентстондаги УтерроризмниФ муҳокама қилишадилар.

Улар, қонхур путин режими билан биргаликда Сочида қирғин қилинган миллионлаб кавказ мусулмонлари суяклари устида олимпиа ўйинлари ташкил қилишадилар.

Ниҳоят бизлар реалистлар бўлиб олишимиз учун улар яна нималар қилишлари керак?

Чечен халқи, баъзиларнинг шинамгина отелларда ваа ПАСЕ сегарета чекиш жойларида ғарб арбоблари билан учрашганларида ноқулайлиликлар келиб чиқмаслигини кўзда тутиб Ислом ва Шариатдан воз кечиши мумкин эмас.а а 

Ғарб (Удунё жамоатчилигиФ) тарафидан содир этилган алдаш ва сотқинликни ўз теримда синаб кўрган киши сифатида, қаршиликка ва яшаб қолишгаа куч берувчи ягона ҳимоя Исломдан воз кечишни учига чиққан аҳмоқчилик деб ҳисоблайман.а  

Кучли ўз хоҳишини буюради, кучсиз адолатга чақиради.

Адашишнинг яна бошқа бир хил кўриниши бор, бундан ҳам қутилишнинг вақти етиб келди, шекилли. Мана масалан, кўпчилик масаланинг моҳиятини Путинда (Елтсинда ва бошқаларда), уларнинг сиёсатида, улар суянадиган гуруҳларнинг мақсадларида деб биладилар.

Ислом дунё қарашининг принсипларига ва усулларига суянган ҳолда, Кремлда ким бошқараётгани, яъни Путинми ёки Пупкинми бунинг мутлақо аҳамияти йўқлигини биз жуда аниқ қилиб тушуниб олишимиз лозим.а

Масала, Руссияда ҳам, Путинда ҳам эмас, балки масаланинг моҳияти ўзимиздадир, вазиятга ва ҳаракатларимизга (Шариат нуқтаи назаридан) бизнинг қандай ва тўғри баҳо бера олишимиздадир. Масаланинг моҳияти бизнинг ақийдамиздадир (иймонимиздадир). а

Кремлни 10 путинчилар, 20 сталинчилар тўлғазиб ўтираверишлари ва Руссия дунёда энг кучли мамлакат бўлиши мумкин, бироқ биз урушда ва сиёсатда Шариатга тўла амал қилсак, Москва бизга (Қудратли Яратувчининг қадаридан ташқари) ҳеч қандай зарар келтира олмайди.

Аксинча эса,а Кремлда энг заиф ва энг калтафаҳм киши бошқараётган бўлиб, Руссия дунёнинг энг кучсиз мамлакати бўлсин-да, агар биз Шариатдан узоқлашган бўлсак, урушни енгиб, Москвани забт қилсак ҳам биз (мусулмонлар) сўзсиза енгилган бўламиз.  

Путинлар, будановлар, қодировлар ҳамиша бўладилар. Буларнинг барчаси Оллоҳнинг итлари бўлиб, Оллоҳу таоло бир гуруҳ кишиларни бошқалари билан синаш учун уларни кимга хоҳласа ўшанга ғазаблантириб туради. Бироқ у итларнинг ўзларини тутишлари, бизнинг ўзимизни қандай тутишимизга боғли бўлади.

Пайғамбаримиз (с.а.в) Асҳоби ўзларининг ютқазишлари ва мағлубиятларининг сабабини душманлардан қидирмасдилар. Улар ундай сабабларни ўзларидан излашиб, ўзларининг ҳаракатларида аниқлашардилар. Асҳоб тарихидан бир ҳақиқатни эслатиб ўтишнинг ўзи кифоядир. Бир замон мусулмонлар бир қалъани бир ой давомида забт эта олмаганларида, асҳобдан бири мусулмонлар орасида барча бирдай Суннатга (Пайғамбар соллаллоҳу алейҳи ва салламнинг амалларига) амал қилишаётганларини текшириб кўришни таклиф қилади.

Натижада аниқланадики, Асҳоб жангларнинг чанглари остида қолиб кетишиб, эрталаблари (Пайғамбар соллаллоҳу алейҳи ва салламнинг суннатларидан бири) тишларини ювишни унутишган эканлар. Қалъага навбатдаги ҳужум куни эрталаб асҳоб мисвок ёрдамида тишларини ювишга киришадилар. Душман қалъа девори устидан улар учун бундай тушуниб бўлмас вазиятни кузатади ва шунинг оқибатида Оллоҳу таоло уларнинг кўнгулига қўрқув солади. Улар, қалъа ҳимоячилари мусулмонлар шунчалар ғазабга келишибдиларки, энди бизни тириклайин ейишга тайёрланаяптилар деган хаёлга борадилар.

Ниҳоят жанг бошланмасидан душман қалъа дарвозасини очиб, зафардорларнинг марҳаматига ўзларини топширади.аа аа 

Бу тарихий аниқ бир воқеа, динимиз тарихидан бунга ўхшаш кўп ҳоларни ҳужжатлари билан келтириш мумкин. Агар мағлубиятнинг сабаби мана шу арзимас мисвок бўладиган бўлса-ю, биз эса, ўз сиёсатимизда ёлғон ва исломга қарши дунё қараш агументларига суянадиган бўлсак, яна қанақа ютуқларга умид қилишимиз мумкин бўлади?

Биз пушкаларга нишон бўладиган кўп миллионли жонларга эга эмасмиз, бизнинг ядро қуролимиз ҳам йўқ, Шунинг учун вазиятни Фреал сиёсатФ (бу дунё далиллари) назаридан қараб ўлчайдиган бўлсак, бизнинг Руссия билан олиб бораётган урушимиз тўласинча бемаъниликдир.а Бироқ 8 йилдан буён қўлида оддий қурол билан Руссия каби даҳшатга қарши тураётганлар, Фреал сиёсатФга ва Учечен суперодамФларининга пахмоқларига суянмаяптилар. Мужоҳидлар Яратганнинг Ўзига Ц Оллоҳу таолога суянаяптилар. Бу билан улар, ҳар куни УреалистларФ тушунчасидаги УбемаъниликФ, бу фоний дунёда уларнинг ўзларининг мавжудликларидан ҳам кўра реаллироқ эканини исбот қилишмоқдалар

Агар биз жангларда Оллоҳга суянсак, нега сиёсатда Унинг ўзидан бошқа яна қанақадир нарсага суянишимиз керак?  

Агар рус кофирлари билан жангларда бизнинг Ягона кучимиз Оллоҳу таолонинг ёрдамига умид қилишдан иборат бўлса, нима учун биз бундай ёрдамдан сиёсатимизда воз кечишимиз лозим?

Шундай экан, биз қандай асосга кўра муваффақият қозонишни ўйламоқдамиз?

Демократия ҳақида ҳам қисқа бир фикр. а

Бугун демократия куч ишлатишда очиқчасига яккаю-ягона ҳокимлик ҳуқуқини қўлга киритиб олди. Бошқаларнинг ҳаммасига эса, бундай ҳуқуқ берилмайдиган бўлди. Линдон Жонсон АҚШ президенти бўлиб турганида, ФСиз, уларнинг қалб ва ақлларини забт этишингиз учун ундан аввал уларнинг ўзларини забт этингФ деган эди.а а 

Бутун мақсадларнинг моҳияти мана шу ерда, яъни мусулмонларнинг ақлларини ва қалбларини забт этиш, ислом яшаш тарзини, қадриятларини тугатиш ва улар орасидаа зўрлик билан ўз қонунларини ва ахлоқини мажбуран тиқиштиришда турибди.

Кимки демократиянинг бу тарафи ҳақида Линдон Жонсон айтганидан кўпроқ нарса билишни истаса, демократия маддоҳларининг бошқа китобларини ҳам ўқиб кўрсинлар. Масалан, ғарб демократияси идеологларидан бири, Вашингтондаги бизнес (тижорат) Институтининг олими Жошуа Муравчикнинг ФДемократияни экспорт қилиш Американинг тақдиридирФномли китоби ёки Исломга қарши мафкуравий ва ҳарбий экспансияни аниқлаб ва асослаб берган иккита муаллифнинг асарларини ўқиб чиқсинлар, ахир.

Бу идеолог Удемократияни экспортФ қилишни америка манфаатлари чегарасидан жуда узоқлада ҳам оқлашга уринади. У ва унинг орқасидан антиислом алянси(иттифоқи)нинг лидерлари Америка Уўзининг ғоя ва идеалларини дин даражасига кўтариш учун маънавий ва гуманитар мажбуриятга эгаФ деб биладилар ва бунга кўра, Американинг қадриятларини қабул қилишган бошқа давлатлар ҳам шу фикрни қўллаб қувватлайдилар. Башқача айтганда булар, демократиядан янги Дин қилишга ҳаракат қилишадилар.

Демократик дин маддоҳларининг бу идеологик кўрсатмаси бизни изоҳимизнинг бошидаги тезисга қайтаради ва уни тасдиқлайди. а 

Шундай қилиб, бу тезис:

Ҳар қандай бир давлатнинг энг муҳим асоси бу диндир. Айнан мана шу дин (мафкура-идеология) давлатнинг сементланган асоси ҳисобланади.

Шариат принсипига кўра, динлар кўп эмас, улар фақат иккитадир. Уларнинг бири Ислом ва бошқаси жоҳилиятдир. Худди шунга ўхшаш давлатлар ҳам кўп турли эмаслар, уларнинг тури ҳам икки хилдир. Буларнинг бири Оллоҳнинг ҳокимиятига асосланган давлат бўлса, бошқаси, Тағутнинг (диктатурадан бошлаб демократиягача турли хил шаклларда ўзини кўрсатувчи) ҳокимияти асосида яшаб туради а

Бошқа барча исмлар ва номланишлар мана шу оддий ҳақиқатни яширишга қаратилгандир.

* Қуръни карим оятларининг ўзбекча мазмуний таржималари УҚуръони карим. (Ўзбекча изоҳли таржима)Ф (Таржима ва изоҳлар муаллифи Алоуддин Мансур), Т. УЧўлпонФ, 1992 китобидан олинди.

Русчадан ўзбек тилига ағдарган Алибой Йўляхши. 07 декабр 2007 йил.

Сухбатннг оригинали рус тилида КС таҳририяти томонидан нашрга тайёрланган.

 

Hosted by uCoz